Obsah článku

Popis průsmyku a trasy

Furka Pass je jedním z nejikoničtějších průsmyků ve švýcarských Alpách a důvod je jasný – dechberoucí výhledy do údolí Rhôny, které si doslova říkají o krátkou zastávku s foťákem v ruce. Samotná silnice nabízí 24 plynulých serpentin na obou stranách průsmyku, což z ní dělá opravdový zážitek pro každého motorkáře. Ve výšce 2 272 metrů narazíš na hotel Belvedere, odkud se dá dojít k místu, kde dnes končí Rhônský ledovec – ten už bohužel zdaleka není tak mohutný jako kdysi.

Pokud je průsmyk zavřený, nemusíš se otáčet – auta i motorky lze převézt skrz tunel Furka-Bahn. A jako bonus? Původní ozubnicová železniční trať byla zrekonstruována a od roku 2010 po ní znovu jezdí historický parní vlak.

Základní informace

Furka Pass  
Země Švýcarsko
Nejvyšší nadmořská výška 2 436 m
Délka trasy 35 km
Zpoplatněno Ne
Otevřeno Zpravidla od května do listopadu podle sněhových podmínek
Povrch Asfalt – velmi dobrý
Základní body Realp – Ulrichen
Maximální sklon 11 %
GPX ke stažení Stáhnout GPX
Oficiální web www.alpen-paesse.ch

Mapa průsmyku

Tipy na trasu

Furka Pass – Grimselpass – Sustenpass: Skvělou kombinací je propojení Furka Pass s okolními průsmyky – z Andermattu můžeš pokračovat přes Furku do Gletschu, odkud se dá plynule navázat na Grimselpass a následně i na Sustenpass. Tato trojice patří mezi to nejlepší, co švýcarské Alpy nabízejí pro motorkáře – každý z těchto průsmyků má trochu jinou atmosféru, ale všechny stojí za to.

Hotel Belvedere: Zastávka u hotelu Belvedere je doslova povinnost. Nejenže se odtud otevírá nádherný výhled na Rhônský ledovec, ale místo má i filmovou historii – natáčela se tu slavná bondovka Goldfinger.

Ozubnicová trať: Pokud tě láká i trochu historie a romantiky, vydej se podél původní ozubnicové železnice. Ta dnes slouží jako muzeální trať a v letní sezóně po ní jezdí historický parní vlak. Skvělý způsob, jak spojit moto trip s netradičním zážitkem.

Napiš komentář ke článku