Popis průsmyku a trasy
Furka Pass je jedním z nejikoničtějších průsmyků ve švýcarských Alpách a důvod je jasný – dechberoucí výhledy do údolí Rhôny, které si doslova říkají o krátkou zastávku s foťákem v ruce. Samotná silnice nabízí 24 plynulých serpentin na obou stranách průsmyku, což z ní dělá opravdový zážitek pro každého motorkáře. Ve výšce 2 272 metrů narazíš na hotel Belvedere, odkud se dá dojít k místu, kde dnes končí Rhônský ledovec – ten už bohužel zdaleka není tak mohutný jako kdysi.
Pokud je průsmyk zavřený, nemusíš se otáčet – auta i motorky lze převézt skrz tunel Furka-Bahn. A jako bonus? Původní ozubnicová železniční trať byla zrekonstruována a od roku 2010 po ní znovu jezdí historický parní vlak.
Základní informace
Furka Pass | |
---|---|
Země | Švýcarsko |
Nejvyšší nadmořská výška | 2 436 m |
Délka trasy | 35 km |
Zpoplatněno | Ne |
Otevřeno | Zpravidla od května do listopadu podle sněhových podmínek |
Povrch | Asfalt – velmi dobrý |
Základní body | Realp – Ulrichen |
Maximální sklon | 11 % |
GPX ke stažení | Stáhnout GPX |
Oficiální web | www.alpen-paesse.ch |
Mapa průsmyku
Tipy na trasu
Furka Pass – Grimselpass – Sustenpass: Skvělou kombinací je propojení Furka Pass s okolními průsmyky – z Andermattu můžeš pokračovat přes Furku do Gletschu, odkud se dá plynule navázat na Grimselpass a následně i na Sustenpass. Tato trojice patří mezi to nejlepší, co švýcarské Alpy nabízejí pro motorkáře – každý z těchto průsmyků má trochu jinou atmosféru, ale všechny stojí za to.
Hotel Belvedere: Zastávka u hotelu Belvedere je doslova povinnost. Nejenže se odtud otevírá nádherný výhled na Rhônský ledovec, ale místo má i filmovou historii – natáčela se tu slavná bondovka Goldfinger.
Ozubnicová trať: Pokud tě láká i trochu historie a romantiky, vydej se podél původní ozubnicové železnice. Ta dnes slouží jako muzeální trať a v letní sezóně po ní jezdí historický parní vlak. Skvělý způsob, jak spojit moto trip s netradičním zážitkem.